Schimbă cartela SIM pe eSIM sau înlocuiește eSIM-ul tău pe unul nou
Când ai nevoie de un eSIM nou?
Schimb SIM fizic pe eSIM
Transfer eSIM de pe un telefon pe altul
Profilul eSIM a fost șters
Ai telefon doar cu eSIM

Important de știut înainte de a începe migrarea spre noul eSIM

Dacă ești client Orange și ți-ai luat un telefon nou, ai nevoie să muți serviciile Orange de pe SIM-ul actual – SIM fizic sau eSIM – pe eSIM-ul din noul telefon. Urmează pașii de mai jos pentru a-ți asigura o migrare reușită la eSIM.

  • Numărul tău trebuie să fie activ. Nu vei reuși să migrezi spre eSIM dacă numărul este suspendat temporar sau dacă n-ai factura achitată.
  • Semnătura Mobilă se dezactivează. Când faci schimb de SIM, din motive de securitate, serviciul Semnătura Mobilă se dezactivează. Pentru a-l reactiva va fi necesar să mergi la un magazin Orange.
  • Schimbul de SIM costă 20 lei. Suma va fi extrasă automat din cont după generarea noului eSIM.
  • Noul telefon trebuie să fie conectat la o rețea sigură de Internet. Nu folosi Internetul mobil de pe cartela pe care o schimbi, deoarece telefonul va pierde conexiunea Internet și procesul va eșua. Dacă folosești o rețea Wi-Fi, evită rețelele cu setări avansate de securitate, deoarece pot apărea erori în procesul de instalare a eSIM-ului.
  • Asigură-te că telefonul nou nu este blocat în alte rețele. Dacă telefonul e blocat în altă rețea, el nu va permite instalarea eSIM-ului de la Orange.
  • Asigură-te că bateria telefonului are cel puțin 5%.
  • Instalarea eSIM-ului durează aproximativ 1 minut.

Acum, că știi totul, uite 3 metode simple și rapide de migrare la eSIM

Prin aplicația My Orange

  1. Menține activă cartela SIM/eSIM actuală pe telefonul vechi.
  2. Pe telefonul nou, instalează aplicația My Orange Moldova.
  3. Autentifică-te cu Contul Orange asociat numărului tău.
  4. Dacă nu ai cont, creează unul. Ai nevoie de o adresă de e-mail validă. În procesul creării contului, este important să asociezi numărul tău cu contul nou creat. După crearea contului, ți se va cere să introduci numărul tău de telefon, apoi vei confirma codul primit prin SMS. Astfel se va face legătura între cont și numărul tău.
  5. După ce te-ai autentificat în aplicație, din meniul principal alege eSIM, apoi apasă „eSIM pe număr existent".
  6. Confirmă că folosești o conexiune stabilă la Internet, că telefonul nu este blocat în alte rețele și că, dacă telefonul a fost utilizat anterior, ai mai puțin de 8 profiluri eSIM instalate în telefon.
  7. Confirmă că accepți să achiți taxa de 20 de lei pentru schimbul de SIM.
  8. Din motive de securitate, îți vom expedia un SMS la numărul tău mobil pentru a confirma că numărul pentru care se generează noul eSIM este la tine. Dacă nu ai acces la telefon, vei putea solicita trimiterea parolei unice la adresa de e-mail asociată contului tău.
  9. După introducerea codului, va începe instalarea noii cartele eSIM în telefon. Permite instalarea cartelei eSIM în telefon dacă pe ecran apare o notificare de sistem.
  10. La finalul instalării vei primi un mesaj de confirmare că eSIM-ul a fost instalat cu succes.
  11. Dacă, din diverse motive, procesul nu se finalizează și apar erori, poți relua instalarea cartelei eSIM de la pasul unde s-a oprit. Mergi în aplicația My Orange, în meniul eSIM, și reia procesul marcat „În așteptare". Ulterior, urmează instrucțiunile din telefon. Dacă din nou procesul nu se finalizează, verifică numărul de profiluri eSIM disponibile în telefon. Toate profilurile eSIM se găsesc în submeniul „Configurări eSIM" din setările telefonului.
  12. Dacă nici după 3 încercări nu reușești instalarea cartelei eSIM în telefon, îți vom expedia codul QR asociat cartelei eSIM. Scanează-l cu camera telefonului tău și urmează pașii de instalare a eSIM-ului.

Pe pagina web my.orange.md

  1. Deschide My Orange web, la adresa my.orange.md.
  2. Autentifică-te cu Contul Orange asociat numărului tău.
  3. Dacă nu ai cont, creează unul. Ai nevoie de o adresă de e-mail validă. În procesul creării contului, este important să asociezi numărul tău cu contul nou creat. După crearea contului, ți se va cere să introduci numărul tău de telefon, apoi vei confirma codul primit prin SMS. Astfel se va face legătura între cont și numărul tău.
  4. După ce te-ai autentificat, din meniul eSIM selectează „Generează un eSIM nou", apoi apasă „Activează eSIM" și parcurge procesul de activare a unui eSIM nou pe numărul tău.
  5. Din motive de securitate, îți vom expedia un SMS la numărul tău mobil pentru a confirma că numărul pentru care se generează noul eSIM este la tine. Dacă nu ai acces la telefon, vei putea solicita trimiterea parolei unice la adresa de e-mail asociată contului tău.
  6. După introducerea codului, vei trece la pasul final de generare a codului QR alocat numărului tău. Îți recomandăm să scanezi cât mai curând codul QR.
  7. Conectează dispozitivul la o rețea sigură de Internet, pentru a evita întreruperile în timpul instalării.
  8. Accesează secțiunea eSIM din setările telefonului:

    iOS: Configurări > Conexiune celulară > Adăugați un eSIM

    Android: Setări > Conexiuni > Cartele SIM > Adăugare eSIM

  9. Scanează codul QR utilizând camera telefonului, apoi urmează instrucțiunile de pe ecran.

Vizitează un magazin Orange

Dacă nu reușești să generezi un eSIM din aplicație sau pe web, vino în orice magazin Orange cu un act de identitate și vei primi pe loc codul QR pentru activarea.

eSIM – cea mai ecologică cartelă
Pentru mediu, eSIM înseamnă zero resurse pentru producere, ambalare și transportare.
Odată cu lansarea strategiei Grupului Orange – Engage2025 și a programului intern Orange Green, am implementat mai multe proiecte ce au ca scop scăderea consumului de energie, plastic și hârtie. Mai multe detalii vezi pe pagina dedicată.
Întrebări frecvente despre eSIM

Cum obțin un cod QR de activare eSIM?

Dacă faci o conectare nouă Abonament sau Internet Acum, fie pe cont nou sau existent, atunci poți obține codul de activare eSIM în orice magazin Orange.
Dacă ești deja client Abonament sau PrePay și vrei să migrezi de la cartela SIM la eSIM, o poți face fie din My Orange, accesând my.orange.md, secțiunea eSIM, fie în orice magazin Orange.

Care este termenul de valabilitate al unui cod QR de activare?

Codul QR de activare eSIM nu are termen de valabilitate, dar poate fi utilizat doar până la rezilierea contractului de servicii Orange. După ce ai obținut codul QR, îți recomandăm să instalezi în telefon profilul eSIM cât mai curând.

Serviciile Orange pentru care este disponibilă cartela digitală eSIM

Cartela digitală eSIM este disponibilă împreună cu serviciile Orange, atât pentru persoane fizice, cât și juridice. Poți utiliza eSIM cu următoarele servicii:

Servicii Orange

la conectare

schimb de SIM

Abonament mobil voce

Număr mobil PrePay

Internet Acum

Serviciul Semnătura Mobilă poate fi activat pe eSIM.

Cât costă eSIM?

La conectare nouă Abonament, eSIM se oferă gratuit.
Dacă treci de la SIM la eSIM sau de la un eSIM vechi la un eSIM nou, prețul pentru un cod de activare eSIM este de 20 lei.

Dacă șterg profilul eSIM, îl pot reinstala folosind codul de activare inițial?

Codul de activare eSIM poate fi utilizat o singură dată. După scanarea codului QR, acesta nu mai poate fi utilizat. Dacă din greșeală ai șters profilul eSIM din telefon, este necesar să obții un nou cod eSIM. Pentru aceasta mergi la un magazin Orange.

Ce fac dacă am pierdut dispozitivul meu cu eSIM?

În acest caz este necesar să obții un nou cod QR de activare eSIM. Pentru aceasta mergi la un magazin Orange.

Câte numere de telefon pot instala pe dispozitivul meu mobil compatibil eSIM?

Într-un dispozitiv compatibil cu tehnologia eSIM pot fi instalate mai multe cartele eSIM, dar nu toate vor fi active simultan. Totul depinde de capacitatea telefonului tău. Verifică detaliile pe pagina web dedicată modelului tău de smartphone.

Ce trebuie să fac dacă nu pot activa eSIM-ul?

În primul rând, asigură-te că:

  • Ai un telefon compatibil eSIM;
  • Ești conectat la Wi-Fi prin telefon;
  • Ai un cod QR nou pe care nu l-ai mai utilizat anterior.

Dacă toate condițiile sunt asigurate, ar trebui să poți activa cartela eSIM cu succes.

În cazul în care întâmpini o eroare necunoscută, te rugăm să contactezi Serviciul Clienți, la numărul 777, pe chat.orange.md sau să vizitezi orice magazin Orange.

Ce trebuie să fac dacă am renunțat la serviciile Orange?

După ce serviciile Orange au fost anulate, intră în meniul telefonului tău la setările de rețea și șterge profilul eSIM atribuit numărului tău.

Cum să transfer eSIM-ul existent dacă mi-am luat un telefon nou?

1. Dacă noul telefon este compatibil eSIM, este nevoie să obții un nou cod QR pentru numărul tău, accesând my.orange.md (sectiunea eSIM), de la computerul tău. Deoarece la generarea unui nou cod QR pentru eSIM vei primi o parolă prin SMS, este necesar să ai numărul tău activ pe telefonul vechi. După ce codul QR nou este generat, trebuie să îl scanezi cu telefonul tău care este conectat la o rețea WiFi. În acel moment cartela eSIM devine activă în noul tău telefon, iar în telefonul vechi se va dezactiva automat.

2. Însă dacă ai nevoie de o cartelă SIM fizică sau în telefonul vechi ai dezactivat sau șters cartela eSIM existentă, vino în unul din magazinele Orange.

Telefoane la care eSIM se activează manual

Există telefoane care, deși susțin tehnologia eSIM, nu permit activarea automată a profilului eSIM. Un exemplu este modelul HONOR 90. Dacă ai un astfel de telefon, e necesar să activezi manual funcția eSIM.

Pentru aceasta, intră la Setări >>> Rețea mobilă >>> Administrare SIM >>> Alege SIM 2 >>> și bifează opțiunea „eSIM”.

După ce activezi manual funcția eSIM, vei putea utiliza cartelă de tip eSIM în telefonul tău.

eSIM la telefoanele Xiaomi 13T și 13T PRO

Deși conform caracteristicilor, aceste telefoane sunt compatibile eSIM, această funcție nu este deocamdată disponibilă pentru Moldova. Din acest motiv, nu poți utilza eSIM cu acest telefon. Imediat ce Xiaomi va veni cu actualizările de soft necesare, vei putea instala eSIM pe aceste modele de telefon.

Dispozitive compatibile eSIM

Telefoane Tablete Ceasuri Smart
Apple
  • iPhone 16
  • iPhone 16 Plus
  • iPhone 16 Pro
  • iPhone 16 Pro Max
  • iPhone 15
  • iPhone 15 Plus
  • iPhone 15 Pro
  • iPhone 15 Pro Max
  • iPhone 14
  • iPhone 14 Plus
  • iPhone 14 Pro
  • Phone 14 Pro Max
  • iPhone 13
  • iPhone 13 Pro
  • iPhone 13 Pro Max
  • iPhone 13 Mini
  • iPhone 12
  • iPhone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • iPhone 12 Mini
  • iPhone SE
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
Samsung
  • Samsung Galaxy Z Fold3 5G
  • Samsung Galaxy Z Fold4
  • Samsung Galaxy Z Fold5 5G
  • Samsung Galaxy Z Flip3 5G
  • Samsung Galaxy Z Flip4
  • Samsung Galaxy Z Flip5 5G
  • Samsung S23
  • Samsung S23 Plus
  • Samsung S23 Ultra
  • Samsung A54
  • Samsung S22
  • Samsung S22+
  • Samsung S22 Ultra
  • Samsung Galaxy S21+ 5G
  • Samsung Galaxy S21 Ultra 5G
  • Samsung Galaxy Note 20 FE 5g
  • Samsung Galaxy Note 20 FE
  • Samsung Galaxy Note 20 Ultra
  • Samsung Galaxy Note 20 5g
  • Samsung Note 20+
  • Samsung Fold LTE model
  • Samsung Galaxy Z Fold3 5G
  • Samsung Galaxy Z Flip 5G
  • Samsung Galaxy Z Flip
  • Samsung Galaxy S20, (Single SIM Nano-SIM and/or eSIM models)
  • Samsung Galaxy s20+ (Single SIM Nano-SIM and/or eSIM models)
  • Samsung Galaxy S20 Ultra (Single SIM Nano-SIM and/or eSIM models)
  • Samsung Galaxy Z Fold2 5G
Google Pixel
  • Google Pixel 6
  • Google pixel 6a
  • Google Pixel 6 Pro
  • Google Pixel 7
  • Google Pixel 7 Pro
  • Google Pixel 8
  • Google Pixel 8 Pro
  • Google Pixel Fold
  • Google Pixel 5a 5G
  • Google Pixel 5
  • Google Pixel 4a
  • Google Pixel 4
  • Google Pixel 3 (Limited support)
  • Google Pixel 3XL (Limited support)
  • Google Pixel 2
Huawei
  • Huawei P40
  • Huawei P40 Pro
  • Huawei Mate 40 Pro
  • Huawei P50
  • Huawei P50 Pro
Oppo
  • Oppo Find X3 Pro
  • Find N2 Flip
  • Oppo Reno 5A
  • Oppo Reno 6 Pro 5G
  • Oppo Reno 6 Pro
  • Oppor Reno 9A
  • Oppo Find X5
  • Oppo Find X5 Pro
  • Oppo A55s 5G
Sony
  • Sony Xperia 10 III Lite
  • Sony Xperia 10 IV
  • Xperia 10V
  • Xperia 1 IV
  • Sony Xperia 5 IV
  • Sony Xperia 1 V
  • Sony Xperia Ace III
  • Sony Xperia 10 III Lite new
Xiaomi
  • Xiaomi 12T Pro
  • Xiaomi 13
  • Xiaomi 13 Lite
  • Xiaomi 13 Pro
  • Xiaomi 13T Pro
Motorola
  • Motorola Razr 2019
  • Motorola Razr 5G
  • Motorola Razr 40
  • Motorola Razr 40 Ultra
  • Motorola Razr+
  • Motorola Edge+
  • Motorola Edge 40
  • Motorola Edge 40 Pro
  • Motorola G52J 5G
  • Motorola G52J 5G Ⅱ
  • Motorola G53J 5G
Altele
  • Nuu Mobile X5
  • Lenovo Yoga 630
  • HP Spectre Folio
  • Gemini PDA
  • Motorola Razr 2019
  • Palm Palm
  • One Plus 11
Apple
  • iPad Pro 12.9‑inch (4th generation)
  • iPad Pro 12.9‑inch (3rd generation)
  • iPad Pro 11‑inch (2nd generation) 
  • iPad Pro 11‑inch (1st generation)
  • iPad Air (4th generation)
  • iPad Air (3rd generation)
  • iPad (8th generation)
  • iPad (7th generation)
  • iPad mini (5th generation)

Aceasta este o selecție a celor mai bine vândute telefoane compatibile eSIM. Lista este actualizată periodic, dar poate să nu includă toate dispozitivele. Pentru a verifica dacă dispozitivul tău este compatibil eSIM, verifică specificările indicate de producător sau accesează meniul telefonului:

Pentru iOS: Configurări > Conexiune celulară > Adăugați un eSIM

Pentru Android: Setări > Conexiuni > Cartele SIM > Adăugare eSIM

Alege canalul tău preferat
și Djingo îți răspunde.
Telegram
Close
Întreabă-l pe Djingo