Cel mai grandios proiect de Coding pentru elevi din Moldova și-a premiat câştigătorii
Orange Moldova a premiat autorii celor mai bune 20 de proiecte cu tematica Code for the Planet Challenge, create în cadrul ediției a III-a a atelierelor de coding Orange #SuperCoders, la care au participat peste 1200 de copii din toată țara.
Prin această inițiativă, Orange continuă să ofere copiilor o perspectivă distractivă și educativă asupra valorii mediului digital, precum și să contribuie la dezvoltarea gândirii logice și abilităților analitice.
Evenimentul a avut loc în cadrul expoziției Innovatic Fest Roboshow, ce se desfăşoară la Muzeul Național de Istorie a Moldovei.
Angela MUŞET, Directorul Centrului de Informaţii Universitare: „Proiectele câștigătoare au fost selectate în baza următoarelor criterii: raportarea la obiectivele de dezvoltare durabilă ale ONU, complexitatea elaborării și creativitatea proiectului”.
Olga RUSU, Coordonator proiect, Centrul de Informaţii Universitare: „Ne bucură faptul că proiectul Orange #SuperCoders devine tot mai popular în rândul copiilor din toată țara. Scopul acestuia este investiția în tânăra generație, iar cunoștințele pe care le dobândesc pe parcursul atelierelor #SuperCoders le vor ajuta la formarea lor ca personalități multilateral dezvoltate, astfel vor deveni buni specialiști, asigurând un viitor luminos Republicii Moldova”.
La ceremonie au participat cei 28 de elevi câștigători împreună cu părinții și profesorii care i-au ghidat în dezvoltarea proiectelor cu genericul Code for the Planet Challenge. Împreună, ei au reușit să ilustreze prin joc probleme de mediu, precum încălzirea globală, consumul responsabil sau reciclarea.
Pentru participare la concurs au fost depuse 63 de proiecte, create de 93 de copii, în grupuri sau individual.
Vlad FLOREA, elev, s. Scorțeni, r. Telenești: „Pentru acest concurs am pregătit un proiect pentru reciclarea materialelor din plastic și hârtie. Copiii trebuie să apese pe coșul potrivit pentru a prinde gunoiul. Mulțumesc celor de la Orange pentru posibilitatea de a participa la concurs și doresc ca pe viitor să facă cât mai multe concursuri de genul acesta”.
Vitalina RUSU, elevă, s. Sculeni, r. Ungheni: „Am făcut o animație cu tematica: Spunem STOP poluării. Am folosit multă creativitate, imaginație, logică. Am câștigat acest ceas de la compania Orange”.
Marius SASU, elev, or. Telenești:„Eu am făcut o animație cu un căpitan. Oamenii poluează natura și căpitanul acesta este de pe altă planetă. El a sosit pe Pământ și a pus un cod și totul a revenit la normal”.
Profesorii de informatică, care și-au antrenat discipolii în concurs, susțin că roboții și coding-ul devin o parte indispensabilă a vieții. Iată de ce, elevii trebuie să învețe să facă coding şi să interacţioneze cu universul digital.
Ion TERENTE, profesor de informatică, or. Telenești, gimnaziul Mihai Eminescu:„Mergem spre modernizare, mergem spre un pas mai bun – tehnologiile avansează. În instituțiile noastre s-a introdus cercul de robotică, unde elevii vin și programează roboței, rămânând șocați de lucrul lor. Observă cum robotul citește culorile, le pronunță, le spune – pentru dânșii este ceva de necrezut”.
Părinții câștigătorilor s-au dovedit a fi cei mai tari susținători ai acestora în concursul naţional #SuperCoders. Mulți dintre ei sunt siguri că viitorul digitalizat este aproape.
Elena GORE, părinte, s. Rădeni, r. Călărași:„Pentru mine proiectul a fost foarte binevenit, deoarece fiul meu dorește să-și continue studiile în acest domeniu”.
Ana FLOREA, părinte, s. Scorțeni, r. Telenești: „Mi-a făcut o deosebită plăcere să aflu că fiul meu este câștigător”.
În cadrul celei de-a III-a ediții a atelierelor Orange #SuperCoders, pe parcursul a două zile, în 30 de gimnazii și licee din 30 de localități din toată țara au fost organizate 60 de ateliere de programare gratuite. În cadrul acestora, copiii cu vârsta cuprinsă între 9 și 13 ani au învățat în doar câteva ore să animeze personaje și să dea viață unor povești, folosind platforma Scratch. Totodată, participanții au dezvoltat proiecte Code for the Planet Challenge, ilustrând prin joc probleme de mediu, precum încălzirea globală, consumul responsabil, reciclarea.
Atelierele de programare au fost ghidate de 30 de profesori, finalişti ai proiectului Burse de Excelență pentru profesori în IT al Fundației Orange Moldova, şi 30 de voluntari Orange.